Piața unică europeană este deosebit de competitivă dar oferă si numeroase oportunități pentru intreprinderile care știu să se adapteze.
Ediția este disponibilă online pe TVR+
Reportajele din această ediție a emisiunii sunt produse de TVR Timișoara și televiziunile publice din Slovenia, Bulgaria și Polonia.
Tinerii din România se înghesuiau până recent să facă studii superioare dar la absolvire nu își găseau de lucru. Treptat, din ce în ce mai mulți se îndreaptă către învățământul profesional, unde învață o meserie căutată pe piața muncii. Elevii sunt mai pregătiți pentru viață, au un loc de muncă și au o nouă mentalitate.
O companie mică din Slovenia funcționează încă din anii ’70 și s-a dezvoltat continuu până când criza economică a lovit-o în plin. Reducerea drastică a numărului de comenzi i-a obligat să își modifice strategia de afaceri. Dezvoltarea unui brand propriu a fost soluția de succes care i-a ajutat să supraviețuiască.
În Bulgaria, industria IT este printre puținele care sunt competitive pe piața globală, cu zeci de firme locale și internaționale care exportă soft. În reportajul care urmează vom afla cum a reușit una din aceste firme să dezvolte un joc care are 20 de milioane de utilizatori în Brazilia și Rusia.
În sud estul Poloniei, localitatea Radomyśl este recunoscută pentru producția de cârnați după metode tradiționale. Noile norme europene cu privire la afumarea cărnii pun în pericol o întreagă mică industrie, locurile de muncă aferente dar și o îndelungată tradiție.
Urmăriți un proiect TVR Timișoara și Circom Regional finanțat de Parlamentul European.
Emisiunea “Europa 360” este difuzată:
- duminică 3.05.2015, de la ora 19.30 pe TVR2 și pe TVR HD.
- duminică 3.05.2015 de la ora 21:00 pe TVR Timișoara.
- luni 4.05.2015 de la ora 12:30 pe TVR Timișoara.
- joi 7.05.2015 de la ora 0:30 pe TVR2
- sâmbătă 9.05.2015 de la ora 8:30 pe TVR2