Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
Ce este intoleranța la lactoză și cum o putem ține sub control
Luni, 24 Februarie 2014
Te balonezi des, simţi o senzaţie neplăcută după ce mănânci produse lactate? Este posibil să suferi de intoleranţă la lactoză. Mai simplu, înseamnă că nu digeri cum trebuie lactoza sau zahărul din lapte.

De la o anumită vârstă, mare parte dintre adulţi nu mai secretă LACTAZA - enzima responsabilă de digestia glucidelor din lapte. În aceste condiții, pot apărea neplăceri digestive când avem în meniu alimente cu conţinut crescut de lactoză.

Ce avem de făcut?

E bine de ştiut că în intoleranţa la lactoză, nu trebuie evitată complet orice urmă de lactoză. Trebuie doar să se reducă consumul până se ajunge la un nivel în care nu se mai manifestă simptomele. Se consumă cantităţi mici de produse lactate în funcție de toleranţă.

De asemenea, grăsimile din alimente încetinesc viteza cu care lactatele părăsesc stomacul. Un aliment lactat asociat la o masă copioasă, nu are aceleași efecte ca o gustare. De exemplu, un pahar de lapte pe stomacul gol poate produce simptome mai accentuate decât aceeaşi cantitate de lactoză dintr-un sos alb. Deci, nu numai cantitatea este importantă ci și modul în care se consumă un produs lactat.

Un aliment lactat acceptat la cei cu intoleranţă la lactoza este iaurtul. Preferabil este iaurtul de casă, cu cât este mai acid cu atât conţinutul de lactoză este mai scăzut. Lactoza este predigerată de bacteriile din iaurt. Această regulă nu este valabilă pentru toate iaurturile din comerţ deoarece acestea pot conține substanţe solide din lapte, adaugate după procesul de fermentaţie. Iaurturile cu un conţinut ridicat de grasime, cum ar fi iaurtul grecesc, pot conține mai puțină lactoză. De mentionat, că probioticele refac flora intestinală și nu vindecă intoleranţa la lactoză.

Dacă bănuiți că aveţi intoleranță la lactoză puteţi ţine o dietă în care să evitaţi produsele cu conţinut crescut de lactoză, înlocuindu-le eventual cu lactate vegetale din soia, nuci, quinoa care, pe lângă faptul că vă pot scapa de neplacutele probleme digestive, pot aduce multe beneficii sănătaţii dumneavoastră.

Vă sfatuieşte cu drag, dr. Iren Alexoi.

(w640)

 

  • 21:30
    Telejurnal regional
  • 22:00
    Preluare TVR3
  • 11:00
    Editia de vest
  • 12:00
    Magazin minorităţi
  • 12:30
    Ora regiunii
  • 13:30
    Vorbe din mers
  • 14:00
    Descoperă vestul
  • 16:00
    Cap de afiş
  • 17:00
    Telejurnal regional TVR 3
  • 18:00
    Telejurnal regional
  • 18:30
    Ediţia de vest
  • 19:30
    Magazin minorităţi
  • 20:00
    Ora regiunii
  • 21:00
    Doza de risc
  • 21:30
    Telejurnal regional
  • 22:00
    Preluare TVR3